Weekend getaway: Rotterdam

Met mijn verjaardag in oktober heb ik een weekendje weg van mijn vriend gekregen. In december was het zo ver en gingen we naar locatie onbekend! Toen we op de waterbus richting Rotterdam zaten wist ik dat we daar naartoe zouden gaan. Dit weekend hebben we de ultieme toerist uit gehangen. Benieuwd wat we allemaal gedaan hebben?

Aangekomen in het hotel was het al donker. We hebben gegeten en zijn daarna nog even de stad in gegaan voor een drankje. De volgende dag hebben we, als echte toeristen, een rondvaart gedaan. Zo hebben we een stuk meegekregen van de haven van Rotterdam en kwamen we langs een paar highlights. Hierna hebben we wat rondgelopen in de stad, hebben we heerlijk geluncht in de Markthal en zijn we naar een mini bierbrouwerij gegaan om wat drankjes te drinken.

De volgende ochtend werden we wakker met dit prachtige uitzicht van de stad en een fijne zonsopgang die reflecteerde op de wolken (eerste foto van dit artikel). Heerlijk om met de gordijnen open nog even lekker in bed te kruipen. We genoten van een uitgebreid ontbijt buffet en hebben onze spulletjes gepakt om voor 12.00u uit te checken. Daarna zijn we nog even met onze koffertjes naar een van de grootste highlights van Rotterdam te gaan: de Euromast. Mooi om op een hoogte van 100 meter over een stad heen te kunnen kijken!

Het was een heerlijk weekendje! Rotterdam was erg tof. Niet mijn favoriete stad (iets te modern voor mij) maar eigenlijk maakte het helemaal niet uit waar we heen gingen. Het is zo fijn om er samen even tussenuit te gaan! Ik heb vooral genoten van de rust, luxe, eten en de gezelligheid van mijn vriend. Op de terugweg kwamen we nog langs het meest bezochte toeristische plekje van Nederland.. in het volgende artikel meer hierover!

4 comments:

1. Oh wat een toffe foto's, dit ziet er heerlijk uit! Wij hebben zoveel mooie plekjes he, eigenlijk in onze eigen kikkerlandje.

ReplyDelete
  2. Wat leuk om te lezen! Ik woon in Rotterdam, leuk om het de stad ook eens te ervaren door de ogen van iemand die er 'nieuw' is :) Rotterdam is een echte 'ontdekstad' vind ik: er zijn super leuke plekken, maar je moet ze wel weten te vinden ;) Mocht je tips nodig hebben voor een vervolg weet je me te vinden! :D

3. Ik vind Rotterdam een onwijs mooie stad! De Markthal blijft me altijd met veel plezier verbazen :) Xx

4. Heerlijk zo'n weekendje weg in eigen land, je bekijkt de stad dan opeens vanuit een hele andere hoek. Mooie foto's! X

ReplyDelete

Thank you for leaving a message, that motivates me every day ♥