Kamperen op Vlieland: Camping de Lange Paal

Iedereen die me op Instagram volgt is het vast niet ontgaan: 1 week geleden was ik op Vlieland. Vanuit Staatsbosbeheer mocht ik naar Into the Great Wide Open festival en mocht ik samen met een vriendin slapen op een natuurkampeerterrein van Staatsbosbeer: Kampeerterrein de Lange Paal. In dit artikel laat ik jullie zien hoe dit was en zien jullie ook een stukje van het mooie Vlieland.

Je komt niet zomaar op Vlieland. Vanuit Harlingen kun je een boot reserveren (dit moet je echt doen om volgeboekte boten te voorkomen!) die je binnen anderhalf uur naar Vlieland brengt. Als je de sneldienst neemt duurt het ongeveer 3 kwartier. De heenweg namen we de sneldienst, de terugweg de gewone boot. Wil je echt genieten van het mooie boottochtje, neem dan vooral de gewone boot. Het is heerlijk om te genieten van deze zeetocht! (zie foto's hierboven). Eenmaal aangekomen hadden we een fiets gehuurd. Dit is nodig op Vlieland, aangezien het een autoloos eiland is. Zeggen ze, maar er rijden stiekem best wat auto's rond. Dat kan ook niet anders aangezien niet alle spullen vervoerd kunnen worden op de fiets ;) Onze campingspullen daartegenover wel zoals je ziet. Haha! Het was niet de meest comfortabele fietsrit.

Na het inchecken gingen we op zoek naar een rustig plekje en vonden er eentje in deze hoek. Het kampeerterrein is groot en bijna alle bezoekers waren festivalgangers, maar er was genoeg ruimte en plek om rustig te kunnen staan. Drukker qua tentjes zoals je op deze foto's ziet is het dan ook niet meer geworden. Heel fijn! De Lange Paal heeft een heel mooi sanitair gebouw zoals je hier onder ziet. Er hingen allemaal leuke werkjes van kinderen die hier ook gelogeerd hebben. De sfeer van het kampeerterrein is heel fijn, lekker ongedwongen en erg relaxed.

De plattegrond hierboven stond in het programmaboekje van ITGWO festival. Daar waar mijn vinger naar wijst is de plek van het kampeerterrein. Het is een stukje fietsen vanaf het centrum van Vlieland, maar wel een heel mooi stukje fietsen! We fietste er ongeveer een kwartiertje op dus dat valt reuze mee. Tijdens deze fietstocht kwamen we door een prachtig landschap en hebben we ook even een bezoekje gebracht aan de vuurtoren.

De volgende ochtend was er een klein concert op het kampeerterrein. We hadden ons tentje net zo neergezet dat we het concert vanuit de tent konden volgen. Er speelde een aantal artiesten met heerlijke rustige ontspannen liedjes. Zo fijn om zo wakker te worden! Ook had de Lange Paal gezorgd voor ontbijtjes en drankjes zoals je op de foto's hieronder ziet.

Zoals je ziet hadden we heeeeerlijk weer. De enige regen die we hebben gehad viel zaterdag ochtend, voordat het concertje op het kampeerterrein begon. Nergens last van gehad dus! We hebben ook genoten van het festival, maar hier later meer over. Ik heb zoveel foto's gemaakt van dit weekend maar dat kan ook niet anders: Vlieland is prachtig! De sfeer, rust en de natuur. Ik raad het iedereen aan hier eens naartoe te gaan en te verblijven op dit fijne kampeerterrein. Staatsbosbeheer, bedankt dat ik hier mocht zijn!

7 comments:

1. oeh gezellig op die camping zeg! ziet er ook zo mooi uit daar <3

ReplyDelete
  2. Wat super leuk zeg en die laatste foto is ook echt zo tof!

3. Oh wauw ziet er erg tof uit! En prachtige foto's ook <3

4. Ziet er uit als een geweldig weekendje weg, echt leuke foto's heb je genomen! :D

ReplyDelete
  5. Ahh wat ziet dit er heelijk uit! Dat fietsen door de duinen, heerlijk! Wat een toffe foto's!

6. Ah wat gezellig he! Echt iets voor jou, zo op een eilandje :)

Thank you for leaving a message, that motivates me every day ♥